Onze dag begon met muziek waarbij Katrien ons nog wat inspiratie gaf om muzisch te werken rond muziek. Ik vond het vooral leuk dat we veel inspraak hadden in deze les. Bij het lied van de zevensprong dat we aanpasten naar de zevenklank kwam Sarah met het idee om de cijfers te veranderen in muzieknoten (do-re-mi, ...). Later zou ik graag kinderen hier ook zo vrij mogelijk in willen laten omdat zij ook met dergelijke ideeën zouden afkomen.
Ook het idee van het lied rond de dobbelsteen vond ik erg vernieuwend en is zeker iets wat ik zal meenemen naar later. Eerst zongen we een lied over een dobbelsteen en nadien maakten we in kleine groepjes korte muziekspelletjes met dobbelstenen. Hieruit kwamen zo'n leuke resultaten!
Het leukste wat ik uit deze les heb gehaald is de 4 x 4. Hierin werd een kader gemaakt met 16 bladeren op de grond. Een van de studenten mocht kaartjes met 'stap', 'klap' en 'knip' op de grote bladeren leggen. Ik vond het heel leuk omdat dit echt vanuit de kinderen komt. Een aanpassing die ik wel zou maken is dat ik op de kleine kaartjes de woorden 'knip', 'klap' en 'stap' langs vier kanten erop zou zetten. Op deze manier is het voor iedereen leesbaar.
Uit de sessie van media heb ik vooral enkele leuke lesidee'tjes gehaald
! Een kleine opsomming van de leukste ideeën:
- Werken met een greenscreen aan de hand van Stikbot Junior
- PuppetPals 2
- Toontastic
Geen opmerkingen:
Een reactie posten