donderdag 11 januari 2018

Muzodag 2 (JTO)

Dag bloggers!


In plaats van alle activiteiten van vandaag (11/01) op te sommen ga ik jullie vertellen welke inzichten ik uit deze sessies heb meegekregen. Tijdens de sessie rond drama ging het in een bepaalde oefening rond accepteren en hoe belangrijk dat is om een improvisatie stukje te creëren. Als je altijd accepteert dan geraak je heel ver in een improvisatiestuk, dat is iets wat ik niet wist maar wat  ik zeker ga meenemen naar later toe. Door te accepteren gebeurt er altijd wel iets en als het toch zou vast lopen kan je als leerkracht altijd bijsturen of een extra element toevoegen waardoor het stuk toch loopt.
Nadien volgde nog een korte sessie rond gebarentaal: heel interessant, vooral het deeltje rond de naamgebaren. Ik wist helemaal niet dat dit bestond maar ik vind het een heel leuk onderdeel om mee te nemen naar mijn klaspraktijk.
In de namiddag nam Siska ons mee naar de wereld van muzische gezelschapsspelletjes. Er waren heel wat spelletjes die ik niet kende maar die me zeker zijn bijgebleven. Zo kan je kinderen tijdens een hoekenwerk toch ook muzisch een spel laten spelen!

Nadien speelden we een echt muzisch spel zoals wij het volgende week ook zullen moeten spelen in Dworp. Ik vond het heel knap om te zien hoe je een bestaand spel zo kan omtoveren dat kinderen het heel zelfstandig kunnen spelen zonder al te veel uitleg én dat het toch muzisch blijft. Ik kijk er naar uit om dit zelfstandig uit te proberen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten