dinsdag 9 januari 2018

Evaluatietechniek 2

Zelfevaluatie


Wat?

De leerlingen vullen na een muzo-activiteit individueel de zelfevaluatie in. Ze noteren de datum, hun naam en het domein waarin ze gewerkt hebben. Nadien beantwoorden ze de vragen met een klein zinnetje of in één woord.
Helemaal onderaan kleuren de leerlingen pluimpjes nog om aan te duiden welke score ze hun eindproduct zouden geven.
Deze zelfevaluatie kan ook steeds worden bijgevoegd bij het rapport, liefst van al nog met een woordje uitleg van de leerkracht op de achterzijde.

Waarom?

Door op deze manier te werk te gaan, kom je als leerkracht veel te weten over hoe de leerlingen het proces en hun eigen eindproduct hebben ervaren tijdens deze les. Wanneer een leerling veel negatieve antwoorden geeft, kan je hen hier achteraf nog altijd over aanspreken zonder dat je die leerling er op de moment zelf mee confronteert.

Focus

De focus ligt hier op proces en product.

Doelgroep

Tweede en derde graad





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten